Manierele corporate![]()
Este evident ca situatiile zilnice de afaceri ofera numeroase ocazii de a ne slefui stilul si comportamentul. In plus, bunele maniere dau incredere interlocutorului si creeaza confortul in afaceri. Eticheta de afaceri creaza astfel pe piata globala o atmosfera de respect reciproc si demnitate, atat de necesara pentru implementarea procesului de business si este considerata o abilitate care trebuie sa completeze competentele din orice CV.
Iata cateva subiecte comune multor situatii, formale sau nu, cum ar fi lansari, training-uri, teambuilding-uri, petreceri organizate de sarbatori sau alte ocazii, cine de afaceri, conferinte, evenimente diverse : Intalnirile sau cinele de afaceri : ajungeti la timp si asteptati ca gazda sau managerul sa va indice locul unde sa va asezati. Daca nu sunteti invitatul de onoare sau nu ocupati cel mai inalt nivel ierarhic de la intalnire, nu va asezati niciodata in dreapta persoanei care conduce intalnirea. Daca exista carduri de asezare, respectati locul alocat si nu il schimbati cu al altcuiva. Incepeti sau incheiati discutiile de afaceri doar la semnalul organizatorului si nu incercati sa va creati un cerc propriu de discutii. Indiferent de numarul de participanti, amintiti-va reguli elementare, cum ar fi sa asteptati pana sunt serviti toti invitatii, inainte de a incepe sa mancati, sau sa fiti politicosi cu personalul restaurantului. Consumul de alcool : daca alegeti sa beti alcool, stabiliti-va o limita (recomandabil un pahar de bautura), dar tineti cont sa nu beti niciodata mai mult decat gazda, mai ales daca este seful dumneavoastra. Daca alegeti sa nu beti, un simplu 'Nu, multumesc' este de ajuns. Nu este necesar sa oferiti explicatii suplimentare. Primirea si oferirea de cadouri : in privinta cadourilor de Craciun, managerii si superviserii trebuie sa gandeasca in termeni de grupuri (divizii, departamente, birouri, echipe). Este important sa fie proportionate si echitabile, cadourile indicand emotii pozitive, nu rea vointa. Acelasi lucru este valabil pentru cadourile cu ocazii speciale. Cadourile pentru clienti trebuie sa fie potrivite fiecarui destinatar in parte. Cand primiti daruri, acceptati-le cu politete, inclusiv pe cele care nu va plac. Familiarizati-va cu politica companiei privitoare la cadouri si daca sunteti nevoiti sa le returnati, multumiti pentru ele si explicati motivul restituirii. In orice situatie, pentru a nu da gres in mediul international de afaceri, va recomandam sa solicitati servicii de consiliere profesionale. Cuvinte cheie: Oferte Evenimente Companie, Restaurante Petreceri Firma, Locatii Evenimente Business, Restaurante Mese Festive Companii, Localuri Petreceri Companii, Restaurante Reuniuni Business, Locatii Evenimente Business, Localuri Evenimente Companie |